Nyårslöften.


Nytt år, nya möjligheter. Det är en utsliten klyscha men det ligger något i det. Det är en chans till förändring och
det ligger något trösterikt i att människor runt om i världen under en och samma dag ger sig själva löften och
mål som de försöker att sträva efter under hela året. Ett "om du kan, så kan väl jag också"-tänk.
Jag brukar vara ganska flummig med nyårslöften. Varje nyårsafton skriver jag dem på ett papper och lägger dem under kudden (hej midsommarfirande-vibbar), där brukar det stå något i stil med "I år ska jag ha kul". Lite lagom luddigt så att man slipper säga att det gick ju åt pipsvängen (lite kul brukar man ju ändå alltid ha).

Så har tagit mig i min imaginära krage och gjort en lista med mina nyårslöften. Så här ser den ut!



1. Lära mig att laga mat. För att jag skäms att jag i princip kan laga tre rätter (pasta + sås, pannkakor och blodpuddning), för att det är något bra att kunna och till sist, för att det är en väldigt händig egenskap på alla sätt och vis. Maten blir godare och magen gladare.


2.
Resa till balkan. Med min bästa Annika!! BALKAN!!! För att det känns vackert, gammalt, orört och mystiskt. Och mystiskt är bra. Och så balkanmusiken. Whopa! 


3. Smaka ostron. Bara för att.


4. Smaka kräftor. Har aldrig varit på kräftskiva och nu är det banne mig tiden inne för coola kräfthattar och allt som hör till!


4. Smaka whiskey. Samma motiviering som nummer tre.


5. Lära mig att räkna till tjugo på ryska och säga "Hej jag heter Saskia" samt en svordom (skoj). För att ryska är världens vackraste språk. (Nummer två är portugisiska).


6. Skriva en novell. För att jag är lat och numera skriver lika sällan som påven åker segway (inte så ofta misstänker jag) och vill ha skrivit en hel berättelse med början mitt och slut, så nu är det dags.

Det var allt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Good luck plus http://www.youtube.com/watch?v=4xKeYFkB9Pw XD

2012-01-08 @ 11:01:26
URL: http://savie.devote.se
Postat av: Tommys syster

OMGANNNADUÄRMINFAVORITPERSONFÖRALLTID!!!!!



Milan<3

2012-01-09 @ 17:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0