20103110

Nu när jag är sjuk har jag alldeles för mycket tid över till att....youtuba! Så här är dagens youtubs:

Dagens inspiration:




Dagens jag-vill-bara-dansa-låt:



Dagens stop-motion-video:




Dagens musikvideo:





(Avslutar inlägget med bästa Berts tuffa avslutningsfras:) Tack och hej leverpastej! <3

Happy Halloween!


Har gått och blivit sjuk lagom till Höstlovet. Det känns ganska onajs. Jag som hade grandiosa planer: fira Haloween (=äta massor av godis och titta på skräckfilm) och inte minst spela Junior SM med mitt handbollslag. Blir lite deprimerad, jag vill ju vara med!! I stället sitter jag här och skriver.....Annars så tittar jag på sorgliga filmer bliket inte heller är så bra utan har resulterat till en vecka av ledsenhet. Nej komedi ska det vara.

Har kommit på en sak. Den här bloggen heter ju Fula Saker och föddes ur tanken (från mig och Annika, men jag har eh tagit över bloggen typ..) att det finns så många fula saker i världen som man borde uppmärksamma (t.ex. hooked-on-a-feeling-videon i första blogginlägget). Men jag tittade igenom mina inlägg härom dagen och insåg att mestadelen av det som är här är ganska...fint. Jag kan inte rå för det. Jag kanske är mer för att titta på fina saker trots allt, kanske är jag en optimist? Jahjah. Så vad ska jag göra? Fortsätta med mina ojämna men ganska "fina" blogginlägg eller hålla mig till den ursprungliga planen och håna världen med dess fuligheter. Vi får se. Det får bli som det blir, ödet får bestämma.

Anywayzz, här är några utsökta foton som jag hittade gjorda av Agan Harahap















.....Sitter och tittar på Nightmare before Christmas-klipp. Kärlek på Jack Skellington<33<333: "And since I am dead I can take off my head to recite Shakespearean quotations." Klockrent.

HAPPY HALLOWEEEN!
~~







fint












I wanto to feel things, how is that for an ambition?

Ey, har en ny favoritfilm. Revolutionary road heter den. Den är otroligt depressiv, mörk och sorlig och helt i min smak. I allas smak! Jag satt trollbunden och har nu inte kunnit prata på två timmar efter att jag sett den, eftersom jag är fortvarande helt överväldigad. Kan inte skriva mer, för som sagt, jag såg den två timmar sen......






















Kate Winslet och Leonardo Dicapro är helt otroligt fantastiskt jätte superduper strålande bra. Jag är kär i dom båda<333333333







20101024



Mumsigt.

Latjo.


Känn på orden. Visst är de äckliga? Liksom sådär riktigt irriterande och obehagliga. "Åh vad mumsigt med geléhallon!" eller "Åh vad mumsigt det skulle vara med lite chokladtårta. Mumms!" GAH!!!!! Det finns så otroligt många adjektiv och synonymer och då väljer man mumsigt? Bara känn på ordet "muuuuuums", liksom vartifrån kommer det? Vem uppfann det? Om DU vet vem som är grundaren till detta extremt irriterande ord så vill jag gärna ha ett ord med denna person, som jag förmodar är en jobbig typ.

Ord nummer två: Lattjo. Jag slog upp synonymer (på synonymer.se Obs! en mycket användbar sida!) och fick fram inte mer än åtta synonymer ; rolig, kul, trevlig, lustig, ball, festlig, roande, underhållande. Nej jag mår bara illa av tanken på lattjo och hur det har lyckats sprida sig till hela Sverige och hur det har blivit ett Heeelt vanligt ord. Tänk bara på det populära barnprogrammet i Tv4, dess titel : "Lattjo Lajban". Herregud vilken titel.

Dom är på min lista med jobbiga ord! (ja, jag har en sån lista. Såklart.) Kände bara att jag bar tvungen att lätta mitt hjärta och skriva av mig lite........................Godnatt! :D

20101018

Ska titta på dessa killar ikväll:





Jacob sees you.

Helg. Äntligen. Efter en vecka med trötta skoldagar och nolling, som i och för sig var himla trevligt. För både dom och oss, tror jag i alla fall. Kram på dem.

I helgen blir det frossa i SISTA säsongen av LOST. Har nog aldrig varit såhär peppad men är ändå lite nedstämd. Slutet på äventyret är snart här och jag kommer behöva skiljas från mina favoritkaraktärer...men ändå: PEPP!!!!

därför: lite eyecandy, en bild på Sawyer min favoritkaraktär all-time:


Ni som inte har sett LOST: gör det. bara titta ¨på bilden ovanför ni- kan -inte -stå -emot!!!!!~~

RSS 2.0