nått

Har en mapp på min dator fylld med hundratals bilder som bara bar om att få komma ut i världen och visas, så här är några! :)))))))














Har förresten börjar läsa om Harry Potter, mitt liv har blivit meningsfullt igen. Shohoooooo!

<3 Snape, Snape, Severus Snape....

20101220



Hittade min gamla Mp3-spelare idag. Minnen sköljer över mig. Den var fylld med Christina Aguilera -hits (hon var min största idol!), en hel del Black eyed peas, lite Led Zeppelin och sedan hittade jag en AMY DIAMOND låt!! Herregud. Inte ok. Det känns skönt att bli äldre.



Kuliga saker

Känner mig konstnärlig och lägger upp lite undervattensbilder! (soundtrack)













Förövrigt är jag såhär just nu:





//saskia.


20101211


Har kännt mig helt osocial hela helgen. Har suttit hemma och tittat på Idol-repriser. Ätit pizza och choklad.Pluggat. Det kanske låter skönt, avslappnande, men det är mest tråkigt. Så varför hittar du inte på nåt då? Jag vet inte. Vintern har kommit och med den också kylan, ute och innombords. Äsch vad vet jag. I alla fall. Har idag bakat pepparkakor med småsyskonen och jag har inte skrattat så mycket på länge... Alltså, det kanske inte är så fel att bli dagisfröken? Gå omkring och leka hela dagarna. Visst är det väl en hel del ansvar och det kanske blir lite långrandigt efter ett tag, men ändå.... den kommer upp på min lista med "Saker att bli när jag blir stor" (ja, jag har en sån lista for real).

Saker att bli när jag blir stor

Astrolog
Animatör
Författare
Skådespelerska
Skateboardproffs
Lindyhopstjärna
Artist
Lärare
Psykolog
Läkare
Dagisfröken
Handbollsproffs
Isdansörska (heter det så??)
Upptäcksresande
Journalist
Bakerska
Pizzabagerska
Geni
Filosof
Musikvideo-maker



.......Det var nog allt.





Något som är fult på riktigt.

Igår var jag här.



Och dansade så här.



Och allt var finfint.

Men efteråt, när jag sitter på en röd sammetssoffa och betraktar de som är lite bättre än jag, kommer en kille fram till mig. Och vi börjar prata. Och allt är fortfarande finfint. Så börjar vi prata om en annan kille som går samma klass som vi, och han säger, den där killen, jag får en skön känsla av honom, du vet. Det är inte så ofta man får en sån bra känsla, jag blir alldeles glad när jag ser honom.
Och när han säger så känner jag mig så här.



Sedan sa han detta. Inte för att jag tänder på killar, alltså, jag är inte gay.

Och när han säger så känner jag mig plötsligt så här.



Lite homofobi gör väl ingen fluga förnär?

Nä, det tror inte jag heller. Fast jag är ingen fluga, jag är människa.

Mm.

Om 12 dagar har den här filmen premiär:



Med denne unge man i huvudrollen:



Vilket jag förutspår kommer leda till en stor mängd fangirlande.

Annika är en glad tjej.


~~













trololol

*dagens klagomål*

Är sjuk sen en vecka tillbaka och orkar inte mer. Är bara trött. Hur mycket jag än sover och hur nyttigt jag än äter kommer den alltid tillbaka. Förkyldningen. Inte den där lätta snuvan utan en riktig förkyldning. Jag känner mig 1000 grader varm, svettas när jag ska upp ur sängenför att ta mig en kopp med citron-ingefärs-honungsdryck. Min röst är svag och hes. Nej huva, jag ska aldrig mer vara sjuk. 


RSS 2.0