IT'S ON

Om bloggnärvaron skulle vara lika sträng som i skolan så skulle antagligen den här bloggen straffas hårt. Om jag missar en lektion, utan anmäld sjukfrånvaro (kan man säga så?) får mina föräldrar numera ett mejl från skolan om lektionerna jag missat. Visst, det är jobbigt. Trötta morgonar kan jag kärleksfullt titta tillbaka på  tiden då frånvaroansvaret låt helt på mig själv och jag ibland kunde unna mig några sovmorgonar (dålig karma på mig). Men, det var ju inte så bra egentligen. Numera anstränger jag mig liite till, kanske också för att det är sista året och jag faktiskt vill satsa, men kanske också för att systemet funkar, det funkar ganska bra till och med.
Anyways, den eh ganska långdragna parallellen jag tänkte på är att den här bloggen skulle nog behöva ett liknande system. Okej, kanske inte att det skickas påminnelse till föräldrarna men liksom någonting som keep this alive. Tills dess får väl den egna viljan och s.k. självdisiplinen duga....Från och med NU, ska jag uppdatera varannan dag! Weehoo

(p.s cred till dig som orkar läsa ovanstående. Texten är så tajt skriven men mina tekniska färdigheter är ju sådääär så det får väl vara så!)




obsobsobs! TIPS!!!!!! läs läs läs läs! (utropstecken OCH fettext, you can't miss this!!!!)


(<this could be you. Fast mysigare.)

Du ska gå och fika med en kompis. Ni vandrar omkring, tänker att "på Söder finns ju många fik", så ni åker dit. String. Tullys. Wayne's coffee. Been there, done that. Vill ni prova nått nytt????
Vid Hornspucken på en gata upp, Blecktornsgatan, ligger ett förträffligt café. Det är en blandning mellan ett café och en slags utställningslokal, med jämna mellanrum byts där tavlor från olika konstnärer och artister uppträder (Galsvegas har t.ex. varit där!). Det är MYSIGT och personalen är underbar (jag är barnvakt till paret som äger stället), men tyvärr har det fått alldeless för lite publicitet. Så nästa gång du är tésugen eller spelsugen (de har fina bordsspel att låna), eller bara har lust att hänga någonstans: Augeli, Blecktornsgatan. Because you're worth it.


tack och hej.







Kommentarer
Postat av: Annis Pannis

Det låter härligt så varför höll du det hemligt för mig idag? ^^ haha Puss och gonatt! <3

2011-09-15 @ 21:52:21
URL: http://savie.devote.se
Postat av: saskia

haha jag glömde bort det! dessutom känns det lite konstigt att bli serverad av mina "barnvaktsföräldrar"... (: sov gott

2011-09-17 @ 00:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0