Fuuuuuu


Måste berätta en sak som är hemskt irriterande. Jag är inte arton år, än. Jag blir myndig i år men fyller år i slutet av året, närmare bestämd 29:e december. Inget fel med det. Eller? Jag står ut med att 98% av mina kompisar fyllt 18 och har möjlighet att gå ut och dansa/ta en öl medan jag sitter hemma. Det är okej. Det är lungt. Snart är det min tur. En kompis till mig fyllde nyss år och vi gick ut för att äta middag och tänkte dela på en flaska vin (Örn, om du läser det gär så JA vi går och på Södra och dricker vin!!!! hehe) men servitrisen legade oss och sedan drack alla vin förrutom jag som smuttade vatten, och det gör inget förrutom att jag just är den enda. Men okej. Det hela har varit godtagbart, faktumet att jag inte är 18 år har varit något trivialt fram tills nu. Jaha, varför då? Kanske ni tänker.
Jo för att mina favoriter har spelning i Stockholm och det är ARTONÅRSGRÄNS. Som en spark i skrevet, ett slag i magen.  Går det inte att komma in på något annat sätt? Frågar jag desperat mina klasskompisar vid lunchen. De skakar på huvudet och berättar att det i princip är omöjligt.
Så ska göra som min idol Nemi skulle ha gjort: ätit feta mängder choklad och i framtiden gå på alla bra spelningar.

Missar/har missat inga mindre än:

PJ Harvey






Fleet foxes





Framför allt Explosions in the sky





Blir bara väldigt, väldigt ledsen.

Finns åldersregeln till för alkoholserveringen? I sådana fall tycker jag att folk faktiskt kan strunta i den där tre komma femman och ta en läsk eller vad som helst en kväll i sitt liv och i stället ha allt sitt fokus på bandet. Är det en fråga om pengar? Borde det inte vara så att om man fyller arton år under året så kan man gå och se sina favoritartister/band? Titta på året, inte datumet liksom. De kanske har jättelegetima anledningar men jag är fortvarande väldigt väldigt väldigt arg.

............

Kommentarer
Postat av: Anna

Poor Saskie Plaski.. :'( You're not alone though!

2011-11-10 @ 15:22:48
URL: http://savie.devote.se
Postat av: Anna

Jag gillade låtarna!

2011-11-10 @ 15:27:24
URL: http://savie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0