Juletid

Hej hej hörni. Det är jul snart och det är ju bra eftersom julen är inte så dålig har jag insett. Eller, jag har alltid älskat julen och allt vad det innebär; traditionerna, att man äter samma mat även om den inte är jättejättegod och även om man tillslut mår illa av åsynen av julskinka, att man lyssnar på samma sånger omochomigen, julbaket, paketköpet, årskrönikorna, stämningen, allt. Kan någon förklara för mig varför vissa människor inte gillar julen? Jag förstår inte. Visst är julklappshetsten dum och stressig men förrutom det så är det ju mest pepparkakor, familjemiddagar och en kärleksfull stämning och jag tycker att det helt klart komensrear för det jobbiga med julen.

Mina jultraditioner består främst av att lyssna på julmusik, i år i form av hipster-julduon She & Him, annars mest AF-julskivor. Jag bakar ingenting förutom pepparkakor i mängder av färdiköpt pepparkaksdeg och se på ohälsosamt mycket film i alla former. Men framför allt är jag hemma med familjen och gör ingenting annat än att sitta i soffan, äta mandariner och pepparkakor och prata igenom senaste avsnittet av julkalendern (Tjyvarnas jul som för övrigt är grym i år!).

Det enda som saknas nu är snön, sen jäklar, är det jul på riktigt. (Ok måste skriva uppsatts också, men a,ja...det är roligare att blogga.)

Googlade på tomten, hittade det här:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0