fooood glooourious foooood


Åh alltså, jag börjar tvivla på min överlevnadsförmåga. Så här är det; min mamma har varit bortrest under helgen, alltså har bara jag och min storebror varit hemma. Heelt ensamma. Hon lämnade kvar kakor, glass och andra sockriga saker som tröstmat. Vad har jag ätit under helgen? Enbart kakor. Och glass. Eller nej, har också fått i mig några ostmackor och några mikrade fiskpinnar. Såhär är det, att jag har spelat match varje kväll under helgen och kommer hem sent på kvällen och då är jag hungrig. Väldigt hungrig. Jag orkar inte laga mat utan fixar i stället den lättlagade maträtten ostmacka + lite grönsaker. Mikrar några fiskpinnar (ej stekta eftersom den tydligen enda stekpanna vi äger är jättesmutsig eftersom en viss storebror inte kan diska!). Okej. Jag börjar inse hur sjukligt lat jag är. Min största bedrift idag har liksom varit att för första gången laga mat (pasta med tomatsås). Alltså!! Inte okej. Jag har alltid drömt om att som tjugoåring flytta hemifrån och styra över mitt eget liv, vilket också innebär enkla saker så som laga min egen mat, laga och äta vad. jag. vill. Men kanske kommer det i stället reslutera i att min kost består av typ nudlar och endast nudlar...? Visst, nudlar är gott (den ligger på min top 10 lista med goda rätter) men det är ju inte särskilt näringsrikt. Så, vad har jag lärt mig? Jag måste börja laga mat mer, jag måste bli lite mer självständig. (Och inse att nej, ostmackor räknas inte som en maträtt!).

ps var bara tvungen att lätta på mina tankar lite....

Tack och heiii! :D



20110221



Vill prata som i 1976. Det är fint. Här får man följa ungdomar 1975 som ska köpa de hippaste jeansen "Puss och Kram" titta titta: http://www.youtube.com/watch?v=zpzbCpw40Fs







Det här är förövrigt ganska skrämmande Det är alltså "the Bechdel test" och visar kvinnans roll i filmvärlden. För att klara testet bör man svara på tre enkla frågor:



1) Finns det två kvinnor i filmen som har namn
2) Pratar de med varandra
3) Pratar de med varandra om något annat än män

Otroligt många filmer klarar inte av testet. Check it out: http://www.youtube.com/watch?v=bLF6sAAMb4s



<3


20110211

Okej, förlåt men jag vill ha barn. Eller, jag vill inte ha barn, utan jag vill ha de här barnen. Jag känner att det inte är helt normalt att som sjuttonårig tonårstjej sitta och titta på barnbilder och få extrema moderskänslor men jag kan inte rå för det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det här är det finaste jag någonsin sett.<3<3<3<33<33<33<3<3<3










RSS 2.0