31082010

Hej.

Såå...det är val snart. Därför;  SJUK valfilm från Severigedemokraterna:






(och tre på måfå valda bilder)







hej. <3

saker och ting.

11 FAVORITER
Färg: Alla nyanser av blått.
Mat: uhm...allt? Men mest kanske laxpasta. Och pannkakor.
Band: har ingen favorit. Just nu lyssnar jag bara lite extra på Jose Gonzales
Film: Är galen i Eternal sunshine of the spotless mind.
Bok: Den oändliga historien av Michael Ende och Doktor Glas av Hjalmar Söderberg.
Sport: Handboll (nähä).
Årstid: Är i ständig eufori under våren.
Veckodag: Lördag.
Glassmak: Vanilj med en riktig strut till.
Tid på dygnet: Natt och tidig morgon.
Tv-serie: Lost.
Klädesplagg: huvudbonader (om det räknas).





10 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Mätt och trött men ändå äventyrssugen.
Smak: mozarellaost (därav min mättnadskänsla).
Kläder: blå stuprörsjeans, blå Star Wars-korttröja.
Bakgrund: Blå kvällshimmel.
Nagellack: Avskaft mintig färg.
Tid: 20:37
Omgivning: Ensam hemma i lägenheten i Årsta, med en hund...
Irritationsobjekt: Min klena hälsa, är återigen förkyld.
musik:
bonnie and clyde med Serge Gainsbourg & Brigette Bardot.






6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Nope.
Brutit mot lagen: Ja, svårt att undvika...
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Jaa.
Varit med på TV: Nej.
Kysst någon du inte känner: Nepp.



2 VAL
Kaffe eller te: te. hundra gånger om.
Vår eller höst:
vår såklart...





1 ÖNSKAN
en önskan: att den här hösten blir fin och trygg och äventyrlig.




(frågor stulna från rodeo.net/niotillfem)

<3 hejdå.

mhmm


Lyssnar på:
filmmusik


mumsar på detta:

(det är godare än vad det ser ut att vara...)

tittar på:






(genom sabino)


och drömmer om att börja spela piano igen:
jag säger bara 0:35



<3

25082010

Onsdag. Första skoldagen idag. T-v-å-a-n. Kände mig uberpepp samtidigt som jag bara vill gå och sova. Att vakna klockan sju är inte okej (i allafall inte efter tre månaders sovmorgon). Det var fint att se alla igen men det kändes också overkligt, som en dröm. Två nya tjejer har börjat i vår klass och det ska bli najs att lära känna dem. Efter uppropet gick vi och åt den älskade skolmaten (pasta med ostsås och något som liknar skinka). Sedan bar det av till Face för lite sminkprövningar.... det var trevligt.  Nu sitter jag med en stor kopp rykande hett te och försöker kurera mig. Såklart har jag blivit extremt megaförkyld sista sommarlovsdagen. Lagom trevligt. Ute spöregnar det och det känns helt underbart att sitta inne, ensam hemma med min tekopp och lyssna på musik på högsta volym/läsa några blad i Jane Eyre (som förövrigt är himla bra).
Jah. Intresting.
Idag och igår:











sommar

Efter nästan tre månaders sommarlov är det dags att gå tillbaka till skolan igen. Vardagen. Känns förtvivlat tråkigt men vad göra? Kan dock se fram emot en del saker: som 1) Jag börjar andra ring och blir två (TVÅA!), vilket innebär en hel del bra grejor som t.ex. man är inte minst, man har koll på allt carnärochhur, man är inte minst, man läser roligare kurser (ingen matematik) och ännu en gång, man är inte minst. Inte helt fel. Dagens hemliga plan: 1.skriva färdigt inlägget (nähä) 2.lyssna på musik. 3.gå på klädbytardag 4. träffa kille som har hittat min borttappade mobil. 5. barnvakt. Så kan det gå.

För att fira sommarlovet kommer här några fina saker, det blir lit eomväxling tänkte jag;:










söt tjej :): 



<3

I can't stop this feeeliing deep inside of mee

Hej. Gör ett litet inlägg nu bara för att jag vill (läs: för en viss Y. Bergqvist skull). :) Vet inte riktigt vad jag ska skriva eller så....men, men! Idag är det sista veckan på jobbet (!!!) och det känns bra. Arbetar på ett ålderdomshem i stureby, det är nästan som att vara hemma, d.v.s om man var kvinna på 50-talet. Jag städar, diskar, lagar mat, slänger sopor och tvättar. Ibland får man helt enkelt sitta och hålla hand, trösta dem när de inser att hela deras familj är borta och de själva inte vet var de är någonstans..Men ibland är det lite bättre, man får höra en historia från en 87-årig gubbe om hur han bodde granne med Elivs Presley i USA och om hur det var att leva under andra världskriget. Luncherna är bäst då jag och Nahin ett annat sommarbarn (ja, vi kallas så...) springer iväg på äventyr.

Annyways, den här bloggen heter visst Fula saker eftersom det faktiskt finns en HEL DEL av sånt här i världen...så här är antagligen världshistoriens FULASTE video. Någonsin. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
<3



<3


RSS 2.0