60 frågor. Party!



1. Hur gammal är du om fem år? 22, skitgammal.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mina fina småsyskon.
3. Hur lång är du? Kort :c hundrasextio-någonting.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Invention of lying, nyss. Den var bra! Handlar om en värld där ingen kan ljuga förutom en man som uppfinner det. Intressant tanke och ganska fnissig. :)
5. Vem ringde du senast? Min far.
6. Vem ringde dig senast? Ylva.


7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Vaa". Haha spännande!!!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Absolut sms.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda sedan jag var tre, typ.
10. När såg du senast din mamma? Idag!


11. Vilken ögonfärg har du? Blågröngråaktig, inte särskilt speciell.
12. När vaknade du i dag? Tio i tio. Utsövd, äntligen! Och satt för en gångs skull inte uppe hela natten framför Tumblr heller *stolt som tuppen*.
13. Vilken är din favoritjulsång? I finkategorin så i princip alla Luciasånger (förutom just Luciasången). Radiokategorin så typ ...Pogues, eller Mariah Carey. Och så finns det ju de amerikanska julsånger... Ok, älskar typ alla julsånger. Förutom Luciasången då.
14. Vilken är din favoritplats? Gäddviken, mitt landställe. Och så biografer, tvättrum (älskar lukten av nytvättat) och kyrkor.

15. Vilken plats föredrar du minst? Tråkiga kontor och trånga barer med jobbiga människor och jättehög dålig musik.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? 28 år. Ingen aning. Skulle lika gärna kunna vara på Mars som i Stockholm. Mindfuck~~~~~~
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörkret i sig. Allting ändrade form så fort lampan släcktes och dörren stod på glänt. Stolar blev levande och växter var ondeskefulla monster. Var nog inte särskilt rädd annars faktiskt.


18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Såg på en kosnert med klassisk musik och en man såg ut som han låtsades spela. Hehe. Det var roligare än vad det låter.
19. Hur stor är din säng? För liten .När jag blir stor ska jag ha en gigantisk himmelsäng där man kan ligga utbredd som Davincis vitruvianske man. Vill leva i den.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Har ingen egen :(
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med! Tycker det är lite obehagligt att sova utan. Dessutom vill jag helst ~inte vakna till familjemedlemmars chokade utrop när de ser min blottade amazonkropp (...).
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två. En stor och en liten.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett landskap.
24. Vilka städer har du bott i? Stockholm.


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor hemma, barfota utomhus.
26. Är du social? Sådär. Ibland.
27. Vilken är din favoritglass? Äkta vanilj! Annars så glass från AH:s glassbar vid Nytorget, pappas hemmagjorda saffransglass eller glass från Nowy Targ i Zakopane, Polen. 
28. Vilken är din favoritefterrätt? Glass och friterad banan!
29. Tycker du om kinamat? Ja, speciellt friterade räkor med ris och sötsur sås. Nom nom nom
30. Tycker du om kaffe? Ibland. Mest o-kaffiga varienter med mycket mjök.
31. Vad dricker du till frukost? Svart té.
32. Sover du på någon särskild sida? Nää. Sover oftast på mage med armarna längst kroppen, som en pinne ungefär.
33. Kan du spela poker? Nepp.
34. Tycker du om att mysa/kela? Låter lite kletigt med de orden, men visst.
35. Är du en beroendemänniska? Va sa beroendemänniska? :3 Blir jag lätt beroende av matriella saker? Eller är jag beroende av människor omkring mig? Kanske både och? Är inte så beroende av någonting alls tror jag, tycker inte om beroendegrejen (fast klarar mig såklart inte utan familj och fina vänner osv).
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja. Jussi och Sara-Claire. Och Jude Law. :D
37. Vill du ha barn? Ja. Eller, det blir väl som det blir. Ingen katastrof om jag inte får det men älskar barn så vill nog om det går i alla fall. Minst två! Eller en massa barn så kan vi bilda  en kör som familjen Von Trapp.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska såklart, Polska (trots lite mycket "eeh" och stammning) och Hej-jag-heter-Saskia-och-är-arton-år-nivån på franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Bara när jag var i magen om det räknas, vilket det gör bestämmer jag!
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet såklart.


41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat. Bara mat.
42. Äger du dyrbara smycken? Nej.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Inte så mycket bra på TV nu, typ halv åtta hos mig är det bästa för tillfället, och det säger väl en hel del. Mer internet typ Sherlock (!!!), Mad men, New girl, osv.
44. Kan du rulla med tungan? Ja!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Alla mina kompisar är de roligaste.
46. Sover du med gosedjur? Nej.
47. Vad har du för ringsignal? Vanlig ringsingnal, lite tråkigt.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nope, har bara kvar brev, teckningar och några gosedjur.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Röd-och vitprickig tekopp.
50. Flirtar du mycket? Neh typ inte alls.
51. Kan du byta olja på bilen? Mycket relevant fråga. Svar nej.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? JAAAA ASSÅ VERKLIGEN!!!
53. Vilken var den senaste boken du läste? Singoalla av Viktor Rydberg. Rätt tråkig.
54. Läser du någon dagstidning? DN varje dag, mest kultur och serierna (medelåldersplus är bäst). Gör korsordet I Metro.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Tyvärr inte, bore börja dock!
56. Dansar du i bilen? Sittdansar så mycket jag kan fast sjunger nog mest.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3, såklart! Varje vardagsmorgon!
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En katt i kläder, min nya teckningsbesatthet.
59. När var du i kyrkan senast? Tre veckor sedan ungefär, med polska katolska släkten. Trodde jag skulle känna mig djup och spirituell men var mest tråkigt tyvärr.
60. Är du lycklig? Ja! Har min tekopp och min sköna tröja. (Fastän jag är lite emot begreppet lycka. Det är...jobbigt).



:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0