Nu när Saskia har åkt till Frankrike är det upp till mig att hålla bloggen igång...

...och därför tänker jag svara på exakt samma frågor som hon (jagharingenfantasiokej).

1. Hur gammal är du om fem år? 23ish
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mig själv…tumblr (måste skaffa vänner!) .
3. Hur lång är du? 167,5 cm (tydligen precis på snittet, hejhej jag är mellanmjölk)
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Entre les murs, eller, Mellan Väggarna. Den handlar om en högstadieklass i Paris, och deras lärare. Jag är en sucker för skolfilmer jaja.
5. Vem ringde du senast? Jag ringer inte, jag skickar sms.
6. Vem ringde dig senast? En kvinna från Statistiska centralbyrån, jag var med i en undersökning om otrygghet och utsatthet i samhället.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Gud, jag minns inte. Min mobil har varit död i mer än en vecka. Det senaste smset jag minns var från Saskia, där stod det; Gonatt <3 (tror jag).
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? lol, se ovan.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Varken eller, de är sambos.
10. När såg du senast din mamma? I morse innan hon gick till jobbet.


11. Vilken ögonfärg har du? .Blå som viol.
12. När vaknade du i dag? Tjugo i åtta.              
13. Vilken är din favoritjulsång? Personent Hodie (fast allt på latin funkar bra)
14. Vilken är din favoritplats? Vet inte. Jag gillar Skogskyrkogården.

15. Vilken plats föredrar du minst? Klassrum A125 på Södra Latin. Dåligt klassrum.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I Lissabon, på en terrass i solen. Skriver på den efterlängtade uppföljaren till min debutroman (obvious!)
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag trodde alltid att det fanns en pirat i klädkammaren, så jag sprang förbi om jag var tvungen att gå på toa. Annars var jag alltid för trött för att orka vara rädd, somnade alltid direkt.


18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Radiogamer, en bra podcast för skrattsökande.
19. Hur stor är din säng? Stor. Och mjuk. Och alldeles alldeles underbar.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror väl lite på, mest med.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre nu, hade fyra förut. Saknar den fjärde.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett.
24. Vilka städer har du bott i? Stockholm.


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor, tror jag. Ja, skor.
26. Är du social? Om jag måste.
27. Vilken är din favoritglass? Jordgubb
28. Vilken är din favoritefterrätt? Banana split, Återupptäckte den häromdagen, seriöst dögott!
29. Tycker du om kinamat? Jo vars.
30. Tycker du om kaffe? Nej. Jo, kaffekarameller och kaffeglass.
31. Vad dricker du till frukost? Te, nej lögn, mjölk. Alla andra tider på dagen dricker jag te.
32. Sover du på någon särskild sida? På rygg, eller på vänster sida, höger sida är inte min grej bara.
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa/kela? Haha, kela? Ja.
35. Är du en beroendemänniska? Absolut tyvärr.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Kan jag väl inte direkt påstå. Jo föresten, det vill jag visst, då får jag ju bestämma namn!
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Un peu de français und ein bisschen deutsch.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. Fast jag vill. Typ.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet :D


41. Vad spenderar du helst pengar på? Film och kläder är det jag oftast spenderar pengar på i alla fall. Det och godis.
42. Äger du dyrbara smycken? Nej det hoppas jag inte, tappar alltid bort mina smycken.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Just nu kollar jag bara på Äkta Människor, så jag får väl säga det. Fast just det, Sherlock börjar imorgon. SHERLOCK! (är rätt förtjust i nyhetsmorgon också….)
44. Kan du rulla med tungan? Ja, det kan väl alla?
45. Vem är den roligaste människan du känner? Alla är fina och roliga på sina sätt (snark-svar)
46. Sover du med gosedjur? Ja.
47. Vad har du för ringsignal? Ring ring?
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jag tror att jag har vantar från när jag var tio. Räknas det som liten?

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? DN Drömmhem
50. Flirtar du mycket? Haa. Aldrig.
51. Kan du byta olja på bilen? Jamen absolut (inte).
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, men jag räknar kallt med att det kommer att hända.
53. Vilken var den senaste boken du läste? The White Tiger
54. Läser du någon dagstidning? DN
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej :(
56. Dansar du i bilen? Kan man dansa i en bil? Jag dansar ju i princip överallt, så om man kan dansa i en bil så har jag nog gjort det.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Radio 1 (Sveriges nya pratradiokanal)
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Lady Grey - te
59. När var du i kyrkan senast? Kan inte minnas. Hysteriskt länge sedan.
60. Är du lycklig? Jadå, det skulle jag nog säga, lycklig men otålig.


Kommentarer
Postat av: Miss S.

YESSS, uppdatering!!!!

2012-02-09 @ 21:16:28
Postat av: Anna

Och nu har du åkt till Frankerriket.

2012-08-28 @ 21:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0