Apa efter.

Jag vill också göra 30 day music challenge!
Ja, det råder brist på fantasi i den här bloggen (mest från min sida...).
Jag drar igenom de fyra första dagarna samtidigt så jag ligger i fas med Saskia. :)

day 01 - your favorite song

Alltså...man tycker ju att de kunde sparat den svåraste till sist. Menmen.

Det här är en låt som jag sällan lyssnar på. Jag är lite rädd för att jag en dag ska tycka bättre om någon annan, så jag sparar den här till speciella tillfällen. Och Ola Salo är vacker.

 



day 02 - your least favorite song

Här hade jag egentligen också velat skriva Photograph med Nickelback. Uurgh! Bara tanken på den låten sänder rysningar i hela min kropp. Men jag vill ju inte attt det ska bli tjatigt för er läsare (ja, jag menar dig Saskia, jag tror att det bara är vi som läser den här bloggen :( sadface.), så jag tar en låt som är nästan lika dålig. Alltså. Jag kan inte beskriva hur illa jag tycker om den här låten. Den. Är. Så. Dålig.

Jag har aldrig varit bra på att motivera mina åsikter.






day 03 - a song that makes you happy

Okej. Om det finns någon ute i världen som inte blir glad av den här låten är den personen inte mentalt frisk. Och ni som inte blir övertygade av det argumentet, TITTA PÅ HONOM! En levande animefigur med bländvita tänder. Seriöst. Och klädbytet x3. Och blåset. Kom igen, den är catchy!

Och ja, det är den här låten som gör att jag blir glad av att höra någon nämna Serbien.

Klassisk betingning kallas det.






day 04 - a song that makes you sad

Över till en bit med lite mer svårmod. Jag får rysningar av den här låten också. Fast på ett bra sätt. Den berättar så vackert om livet och kärlek och vänskap och svek. Inte bästa låten om man vill snyggråta, snarare om man vill få en sorgklump i magen. New Model Army alltså. Vilket band.





Måste nog gå och smälta svårmodet.

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Vem kan jag vara?

1. Ola Salo. Får rysningar.



2.Ja o ja! Håller med så otroligt mycket!!



3. IHHH <33



2011-05-16 @ 22:27:33
Postat av: Anna

Jag är ledsen. gillade också låten innan jag fick reda på innebörden :s Check it out immediately! :O

2011-05-23 @ 22:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0