fooood glooourious foooood


Åh alltså, jag börjar tvivla på min överlevnadsförmåga. Så här är det; min mamma har varit bortrest under helgen, alltså har bara jag och min storebror varit hemma. Heelt ensamma. Hon lämnade kvar kakor, glass och andra sockriga saker som tröstmat. Vad har jag ätit under helgen? Enbart kakor. Och glass. Eller nej, har också fått i mig några ostmackor och några mikrade fiskpinnar. Såhär är det, att jag har spelat match varje kväll under helgen och kommer hem sent på kvällen och då är jag hungrig. Väldigt hungrig. Jag orkar inte laga mat utan fixar i stället den lättlagade maträtten ostmacka + lite grönsaker. Mikrar några fiskpinnar (ej stekta eftersom den tydligen enda stekpanna vi äger är jättesmutsig eftersom en viss storebror inte kan diska!). Okej. Jag börjar inse hur sjukligt lat jag är. Min största bedrift idag har liksom varit att för första gången laga mat (pasta med tomatsås). Alltså!! Inte okej. Jag har alltid drömt om att som tjugoåring flytta hemifrån och styra över mitt eget liv, vilket också innebär enkla saker så som laga min egen mat, laga och äta vad. jag. vill. Men kanske kommer det i stället reslutera i att min kost består av typ nudlar och endast nudlar...? Visst, nudlar är gott (den ligger på min top 10 lista med goda rätter) men det är ju inte särskilt näringsrikt. Så, vad har jag lärt mig? Jag måste börja laga mat mer, jag måste bli lite mer självständig. (Och inse att nej, ostmackor räknas inte som en maträtt!).

ps var bara tvungen att lätta på mina tankar lite....

Tack och heiii! :D



Kommentarer
Postat av: serious snape

Om du ska klara av att flytta hemifrån bör du börja ditt nya liv redan nu. Ett bra steg kan vara att du erbjuder dig att laga mat till din brorsa och din mamma en gång varannan vecka. Låter detta rimligt? Låt fantasin flöda och utmana dig själv. Då kommer du att inse hur värt det är att lägga ned lite extra tid på mat!!!

2011-03-06 @ 12:49:09
Postat av: Harry Potter

Kloka ord, Severus!! Ska börja med det! :)

2011-03-09 @ 11:53:50
Postat av: Hermione Know-It-All Granger

Som expert pa Potter-canon maste jag ifragasatta att Prfessor Snape ger rad till mr. Potter, och att mr. Potter gladeligen tar emot dem... :P

2011-03-13 @ 12:20:12
Postat av: Harry Potters hemliga vän

Hahahaha xD ojdå... Harry Potter svarar att man vet inte vem som är vem i bloggvärlden, att någon galning måste ha använt sig av Potters namn. Harry svarar också att han ska dock till att rätta till problemet med lite magi, men nu ska han först ha quidditch träning!

2011-03-14 @ 15:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0