20110221



Vill prata som i 1976. Det är fint. Här får man följa ungdomar 1975 som ska köpa de hippaste jeansen "Puss och Kram" titta titta: http://www.youtube.com/watch?v=zpzbCpw40Fs







Det här är förövrigt ganska skrämmande Det är alltså "the Bechdel test" och visar kvinnans roll i filmvärlden. För att klara testet bör man svara på tre enkla frågor:



1) Finns det två kvinnor i filmen som har namn
2) Pratar de med varandra
3) Pratar de med varandra om något annat än män

Otroligt många filmer klarar inte av testet. Check it out: http://www.youtube.com/watch?v=bLF6sAAMb4s



<3


Kommentarer
Postat av: shirakawa

Eftersom jag har en så exemplarisk filmsmak så kan jag inte komma på nån av mina favvo filmer som inte klarar det här testet. Bland annat klarar dessa testet: En Geishas memoarer, Doften av grön papaya, Pride and prejudice, harry potter, Amelie von Montmarte, främlingen från havet, north and south..... En mindre bra som även den klarar testet är meangirls... hahaha. Jag tycker inte alls att det här testet stämmer in på många filmer/serier. Men det beror nog på att jag har en sån splendid smak när det gäller filmer! :D Jag vet att jag är bäst.... <3

2011-02-22 @ 18:51:19
Postat av: ciiindy

Älskade ouss o kram filmen hahaa fail att byxorna va svindyra och gick sönder på några vcekor :O hahahaha nee :(

2011-02-23 @ 23:23:49
Postat av: Severus Snape

haha Hej Shirakawa! Åh naajs att det faktiskt finns några filmer som klarar testet...gives me hope! Indeed, du har bra filmsmak. :D



svar til Ciiiindy Lauper:Hahaha xD <3

2011-02-25 @ 16:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0